Lång dag

Idag har varit en lång dag. Fast ändå inte. Egentligen har den gått rätt snabbt. Jag har sovit mesta dels av dagen och bara tagit det lugnt. Men sen så har den känts lång då jag bråkat med mamma. Eller ja, bråkat och bråkat. Det är väl det gamla  vanliga; hon skriker och jag är tyst och ser på. Idag vet jag inte riktigt varför hon blev arg. Vi hade båda gott och lagt oss för att vila en stund och när jag vaknade bestämde jag mig för att ta en dusch. Jag hade katterna med mig på badrummet så att de inte skulle tumla runt i vardagsrummet och störa. Plötsligt så vräker mamma upp dörren till badrummet där jag står helt naken och duschar - tydligen har jag inget privatliv - och börjar skrika på mig. Tydligen så har hon hört något ljud som väckt henne och hon bestämmer sig för att skylla det på mig. Sedan smäller hon igen dörren så hårt att den nästan går sönder och går in på sitt rum. Jag hinnet nätt och jämt skölja ut schampot innan hon kommer in igen - fortfarande utan att respektera mitt privatliv - och börjar förolämpa mig och ber mig att hålla käften, trots att jag inte sagt något. Sedan försvinner hon igen. Någon halv timme senare kommer hon in på mitt rum där jag sitter och skriver och frågat varför jag är så konstig. Sedan börjar hon dramatiskt berätta för mig vilken dålig dotter jag är och hur jag saknar empati och är helt själlös och självisk. När hon förklarat hur dålig jag är och vad mina brister är så helgon förklarar hon sig själv och förklarar att jag inte möjligtvis kan förstå hur det är att gå runt och vara ledsen, ensam och stressad hela tiden. Vilket är ironiskt efter som det är precis så jag känt hela veckan. Men eftersom hon vägrar lyssna på något jag har att säga så vet hon ju så klart inte det. Inte för att jag skulle berätta något i alla fall, då hon bara skulle få mina känslor att bli mitt fel och säga åt mig att sluta vara ett offer för omständigheterna. Så idag har inte gått så bra kan man väl säga. Det + att det har hänt lite andra saker som jag är ledsen för ut över hela mamma skiten. Så just nu suger allt. 

Hittade ett fint citat som jag tyckte passade in på mitt liv just nu så jag gjorde en liten bild av det




Kommentarer
Postat av: BS

Älskade Saga, du vet att jag finns här för dig! Ring precis när du vill!
I morgon är en ny dag med oskrivna blad.
<3 !!

2013-10-06 @ 00:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0