Hälsokost

Har haft genomgång av "maten och livet" på skolan idag och nu har jag börjat på en helt ny kost. Från och med nu ska jag bara äta enligt tallriks modellen, inga färdigfabrikat och endast godis på helger.  En bra kost leder inte bara till att man äter bra. En bra kost kombinerat med motion och rikligt med sömn ger håret mer glans, naglarna blir starkare, hyn friskare och man klarar av mer och blir piggare. Att sova som man ska leder också till minskat sötsug. Att kombinera motion, bra kost och plugg gör att man höjer sitt IQ. Om man motionerar till exempel genom att spinna eller jogga och sedan löser sex matte tal direkt efteråt så leder det till att man blir smartare. Lägg till ett mellanmål bestående av frukt, yoghurt eller en fiberrik macka och du mår super! 
Idag har jag följt tallriks modellen och min nya kost cirkel genom att äta en lunch som bestog av hälften grönsaker, en fjärde del lax och en fjärde del potatis. Till middag lagade jag en krämig tomatsoppa med kyckling, morötter och vitlök från scratch. Super gott, super mättande och nyttigt! 

Kommentarer
Postat av: BS

... :)!

2013-10-03 @ 22:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0