Rastlös

Jag är rastlös! Ända sedan avslutningen har jag inte kunnat sitta stilla. Förut brukade jag kunna lägga mig i sängen och se på film hela dagen men nu går det inte. Jag kan inte sova, läsa, se på film, vila eller någonting. Idag vaknade jag efter ca tre timmars sömn och mycket tänkande på gårdagen. Efter frukost började jag plocka ut grejor ur flyttkartongerna och städa rummet, vilket jag inte brukar göra ofta. Mamma brukar få tjata på mig i evigheter för att ens få mig att dammsuga, men idag har jag inte kunnat sitta still. Efter jag städat i hundra år åkte jag till stallet och red i två timmar. När jag kom hem efter ridningen var min kropp helt utmattad, men hjärnan gick fortfarande på högvarv. Så jag låg praktiskt tagen som förlamad i sängen och var för pigg för att somna och för trött för att gå upp. Jag vet inte vad jag ska göra eller vad det beror på.
En annan sak som stör mig är att niorna har gått ut. Inte bara för att Fabian försvinner- även om det är riktigt tråkigt också - men jag kommer sakna andra nior också. Emma, Clara, Jonathan, Kim, Suriih, Sanna,  allihop! Ni som känner mig väl vet ju att jag alltid haft lite av en fobi för äldre människor - tonåringar - då jag alltid haft så lågt självförtroende. Men detta året så har jag inte haft det, jag har vågat så mycket mer och känner verkligen att jag skaffat vänner som inte går i min klass. Just därför är det så himla tråkigt att de försvinner och inte kommer komma tillbaka till hösten. Usch vad jag kommer sakna dom! Helst hade jag velat att allihop skulle gå om ett år, men eftersom det inte går så kommer jag bara sakna dom så enormt! 
 
Stor kram till alla nior som gick ut i år, det kommer bli tomt utan er till hösten! <3
 

Kommentarer
Postat av: Miranda

Du har iallafall många vänner! :o Själv har jag typ 5 stycken, och jag är bara med typ 4 av dem. Förlorade en hel del efter det där med ask. Blev kallad massa saker och sen försvann vännerna. Hon som kallade mig sakerna gick till fröken och grät och sa att jag var elak med henne. Jag försökte berätta som det var men. Det var ändå jag som fick ta all skit.
Hon hittade på mer och mer saker som inte ens var sanna bara för att jag skulle få sitta på en stol och ta emot skit.
Hon ljög tillochmed på min bästis tvilling. Vi visste att hon ljög men det enda läraren sa då var "Tror ni hennes mamma ljuger va?!" Så var glad att du har många vänner! :o

Svar: Är evigt tacksam för mina vänner! Utan dem skulle jag inte kunna fungera. Tycker dock att det är bättre att ha få nära vänner än många ytliga, vilket du verkar ha. De vänner du har nu är ju dina äkta vänner, som står bredvid dig i vått och torrt. Precis så är mina vänner och det är jag evigt tacksam för!
Storie

2013-06-15 @ 10:45:12
URL: http://miirandaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0