Cirkeln

Som utlovat kommer jag under hela sommaren fram till den tionde augusti att läsa en massa böcker som ni tipsat om. Hittils har jag läst Älskar - Hatar och nu Cirkeln. Så nu tänkte jag att jag ska skriva en liten bokrecension av min nyss lästa bok, Cirkeln.
 
 
Bokrecension av Cirkeln, skriven av Mats Strandberg och Sara Bergman Elfgren
 
 
Cirkel  handlar från början om sju ungdommar, de utvalda. Men två av dem dör plötlsigt i något som ser ut som självmord. Men de kvar blivande fem ungdommarna vet att något mycket starkare än depression och dålig självkänsla ligger bakom deras död. De vet att apokalypsen är på väg och att de är de enda som kan rädda världen. De är de utvalda, fem häxor med unika krafter och unika själar. Ingen av dem är den andra lik och ingen av dem känner varandra. Att rädda världen är inte heller det svåraste de måste göra, för att kunna få deras magi att funka måste de sammarbeta. Men det är lätt att bli förvirrad när man inte vet vem man kan lita på och de enda som man säkert vet är på den goda sidan är en virrig vaktmästare, en sur kärring och resten av de utvalda. 
 
Cirkeln är en spännande bok med mycket mysterier som man kan ligga och klura på i flera timmar. Den skilldrar också ett normalt tonårsliv och tonårsproblem som de flesta har. Boken har väl skriven och man tröttnar aldrig på den då det händer nya saker hela tiden. Eftersom att min favorit karaktär är Max så förstår ni som läst boken att jag blev lite förbannad, men trots det så var boken riktigt bra!
 
Cirkeln får 4/5 stjärnor och rekommenderas till alla :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0