Bok Project

Fick ett mejl här om dagen om att starta ett slags bok project, och jag tänkte varför inte? Så nu kommer jag fram till den tionde augusti ( min födelsedag) att läsa en massa böcker som ni läsare föreslår. Det kan vara vilken genre och tjocklek som helst. 
Under hela sommaren kommer jag läsa böckerna och sedan skriva en recension här på bloggen om varje bok.Naturligvis så kommer fortsätta att skriva på fanfiction novellen och ni kommer få ett kapitel varje vecka, som utlovat.
 
Jag har redan fått några böcker att läsa. Tänkte att jag skriver upp dem här så ni vet vad som är aktuellt just nu. Vill ni komma med ett tips på en bok som jag kan läsa kan ni kommentera eller mejla till [email protected]
 
 Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elegren
 Eviga glömskans allé - Ritta Jacobsson
 Älskar - Hatar - Jenny Downham
Aldrig släppa taget - Holly Goldberg Sloan
Svikarens Spel - B.R Collins
 

Jag väntar även på böckerna Cirkeln - Mats Strandberg & Sara B. Elfgren, Tankeläsaren - Kathrine Cashore, Montrets Dotter - Kathrine Cashore & Hemligheternas Rike - Kathrine Cashore. Har redan läst De utvalda serien förutom Hemligheternas rike, men läser gärna om dem.
 
Glöm inte att kommentera och skicka in så många boktips du kan, desto fler böcker, ju större utmaning. 





Kommentarer
Postat av: Nea

Längtar tills bokrecensionen om "Aldrig släppa taget" kommer ut. Har inte läst boken men har tänkt göra det o skulle vara kul att läsa en recension om den innan ^^

Svar: Hm, ja jag ser också fram emot den. Har börjat läsa Älska - Hata nu men Aldrig släppa taget är den nästa på listan :)
Storie

2013-06-10 @ 18:56:26
Postat av: Seshaia

Är pepp på recensionen av Eviga ondskans allé. Tänkt läsa den själv men, aldrig hänt liksom :/
Also, du borde läsa en bok som heter "Sankta Psyko" den är väldigt bra. Ganska hemsk men, bra ^^

Svar: Ja, den låter riktigt intressant och det ska bli kul att läsa den! Tack så hemsk mycket för tipset! Den ska genast skrivas upp på bok listan :)
Storie

2013-06-10 @ 19:11:17
Postat av: Emma

Ja Cirkeln och Eld är riktigt bra! Kan även rekommendera bokserien "Fallen ängel" :)

Svar: Ja, jag har hört att de skulle vara riktigt bra! Har läst Fallen Ängel serien många gånger och de är en verklig favorit hos mig, ska nog läsa om dem i sommar :)
Storie

2013-06-10 @ 23:49:22
URL: http://emmatlundgren.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag tänker föreslå vilken som helst här (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_novels) ifrån. För jag är för lat för att läsa dem själv!
Skämt å sido (jag är inte allvarligt med det förslaget), starkt av dig att läsa så mycket böcker! Är själv ofantligt dålig på att läsa faktiska böcker nu för tiden :)

Svar: Haha, brukar ha svårt att balansera läsning och skrivning med varandra. Så om jag skriver mycket brukar läsningen bli slängd åt sidan, men nu har jag fått upp hungern igen :)
Storie

2013-06-11 @ 07:36:50
Postat av: Miranda

Läser du Eld MÅSTE du läsa cirkeln! :o Sjukt bra bok, har själv inte läst eld ännu för när jag skulle köpa den kom en snorig liten unge och röck den -.- xD

Svar: Haha, ajdå :I Har beställt Cirkeln så den kommer inom en snart framtid :)
Storie

2013-06-11 @ 08:10:41
URL: http://miirandaa.blogg.se
Postat av: Emma

Vill rekomendera Becca Fitzpatricks serie. Böckerna: Fallen Ängel, Förlorad Ängel, Noras Val och Änglarnas Kamp.
Vet inte om du har läst dem, men om du inte har det tycker jag att du borde göra det. :)
Ha det gött. :D

Svar: Tack för tipset! Fallen Ängel serien är en av mina favoriter men har fått in så många tips om den så jag ska läsa om dem i sommar :)
Storie

2013-06-11 @ 15:18:58
URL: http://emmalouisestensson.blogspot.se
Postat av: Emma Ivarsson

JAG ÄLSKAR ELD! Läs sång till en fjäril. Jag gråter varje gång.

Svar: Tack för tipset! Ska skriva upp det direkt!
Storie

2013-06-11 @ 15:25:06
Postat av: Elzzor

Tipsar om Divergent, finns på engelska och svenska.

Svar: Tack för tipset! Skriver genast upp den på min bok lista :)
Storie

2013-06-11 @ 16:31:31
URL: http://www.Elzzor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0